Retur- och avbeställningspolicy

Retur- och avbeställningspolicy

Inte nöjd med din beställning? Vi vill gärna höra hur vi kan förbättra oss!

Retur och reklamation

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp och returnera en vara inom 14 dagar från mottagandet av produkten. Vi utökar dock denna rättighet till 30 dagar från mottagandet, för att du ska känna dig helt nöjd med ditt köp.

Om din vara är trasig eller defekt kan du reklamera din beställning, förutsatt att den är oanvänd och att du skickar oss ett foto som visar att produkten är defekt. Vi kommer att granska fotot och i de flesta fall kunna lösa problemet.

Returdatumet är det datum då du tog kontakt med oss, inte när du får svar.

Undantag

Observera att skönhetsprodukter, underkläder inte kan returneras. Denna begränsning gäller enligt undantagen i konsumentköplagen och distansavtalslagen. Undantagen gäller av hygieniska skäl och för att säkerställa produktens kvalitet.

Såhär går du tillväga vid retur:

Kontakta oss via e-post och informera oss om att du önskar göra en retur. Vi behöver logga din returförfrågan och informera vår leverantör om returprocessen.


Efter att vi mottagit ditt meddelande återkommer vi med alla specifika detaljer kring returen.

Kontakt - info@arcticlights.se

Avbeställningar

Om du vill avbryta en beställning, kontakta oss omedelbart på info@arcticlights.se. Om du avbryter ditt köp inom 24 timmar kan vi villkorslöst återbetala dina pengar. Annars måste varorna returneras till oss så snart de anländer till dig.

Fraktkostnader

Notera att vid ångrat köp är du som avsändare är du ansvarig för returfrakten. Vid reklamation/defekt vara står vi för returfrakten. Om du har valt tillägg för försäkrad frakt och får en återbetalning på ditt köp, kommer denna kostnad att dras av på det återbetalade beloppet.